neděle 12. února 2017

Tiramisu a háčkovaná dečka

Dnes jsem udělala domácí Tiramisu. Nejprve jsem uvařila hrnek silné kávy turka, připravila 3 vejce, 2 Mascarpone, 1 šlehačku, moučkový cukr, trochu rumu , kakao a dlouhé italské piškoty. Nejprve jsem nad párou vyšlehala tři žloutky s cukrem do pěny. Pak jsem našlehala ze tří bílků sníh a jednu šlehačku. Pěnu ze žloutků jsem zamíchala po vychladnutí do dvou Mascarpone, přidala ušlehanou šlehačku a sníh z bílků. Piškoty jsem vyskládala do misky, polila kávou ,pokapala rumem a na piškoty dala vrstvu krému. Tu jsem posypala kakaem. Na to druhou vrstvu piškotů, znova polila kávou a rumem, překryla zbytkem krému a posypala kakaem. Přikryla misku alobalem a dala vychladit do lednice. Nejlepší by bylo chladit dvanáct hodin, ale kdo to má vydržet? 





 A než se Tiramisu vychladilo, zkusila jsem uháčkovat dečku. Má to být prostírání pod talíře, ale než koupím bavlnu přízi, zkusila jsem ji uháčkovat z příze, podobné naší sněhurce. Akorát je lesklá. Dečka není ještě naškrobená a vyžehlená.
 A dvanáct hodin jsem nevydržela, Tiramisu chutná skvěle!
Pěkný zbytek neděle Vám všem přeji!

4 komentáře:

  1. Marcelko, tiramisu dělám trochu jinak, ale zmizí taky rychlostí blesku. Dečka je moc hezká!
    Přeji pohodové pondělí! Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Tiramisu milujeme a také šlehám žloutky s cukrem ve vodní lázni do pěny. Recept mám od Emanuela Ridi - mně je moc sympatický a tak mi můj muž koupil jednou jeho kuchařku.
    Dečka je hezká, mám v plánu háčkovat pro kamarádku k narozeninám také něco malého, ale do března mám ještě čas- no snad :o))).
    Krásné dny.
    Ála

    OdpovědětVymazat
  3. Marcelko i můj recept je trošku jiný, ale také u nás mizí rychlostí blesku... Dečka je moc pěkná.. Také jsem teď háčkovala dečky a podkafička.. Dárek je předán, tak bude článek😉..Posílám mnoho pozdravů tobě i pejsankům. Přeji krásné dny a mávám Z❤

    OdpovědětVymazat
  4. Marcelko, ani já bych nevydržela, musela to být dobrota. Dečka je hezká, měj se hezky, pa Jana

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Váš čas věnovaný mému psaní a za milá slůvka, ale i ta kritická,protože mne posouvají dál!