středa 18. června 2014

Jdeme na dvůr...

Dnes Vás vezmu na dvůr. Hlavně se nelekněte. Irská landlorka- majitelka  pronajme tři byty, dva obchody dole, při každé výměně nájemníka něco opraví a co je na vyhození šoupne na dvůr. Když je slunečný den, nemám si ani kam sednout. Proto jsem se rozhodla , že s tím něco udělám. protože mi na to majitelka nepřispěje, půjde to pomalu, vše je tady pro mne dost drahé. Ale protože do mých oken nejde celý den slunce a já ho tolik potřebuji, tak se snažím si vytvořit svépomocí na dvoře koutek. Tak jdeme a já a Chlapeček s Kesynou Vás zveme na irský dvorek.
Kesyna a Chlapeček nedočkaví u dveří zadního vchodu na dvůr
Takhle nějak vypadal i kout, do kterého jsem se pustila,tráva, keře ,nepotřebné věci
Lopatu a kolečko jsem si půjčila od sousedů a začala, jenže nyní nevím co s tím, hodily by se štěrkové kamínky ale jeden pytel stojí 25 eur, na mne dost. Už jsem kupovala barvu a hlínu na kytky.
Irové jsou jako Pat a Mat, vidíte mé dvě okna? Nejdou zevnitř  otevřít. Když je myji z venku, stojím na schodech s dvoumetrovou tyčí s houbičkou, pak polívám se schodů kýblikem s vodou. Navíc absence slunce mi dost vadí.
Do tohoto korýtka,které kdysi sloužilo na krmení asi ovcí či krav, dám černou folii dospod a na ni hlínu a kytičky.
Dva slunečné dny za sebou, peru jako o život a suším venku. Závěsy a deky jsou v pračce, už se těším, že do večera uschnou. V bytě schnou i tři dny , při vlhkosti vzduchu, co tu máme
Večer až bude chládek budu pokračovat. Vypadá to lépe, ne?
Kesyna s Chlapečkem stále u mne asi do zítřka.
Ukázala jsem Vám dvůr a jdu na ta okna. Je to vždycky fuška vymyslet,umýt, došáhnout, opláchnout. Jsou prostě věci, které tady nemohu pochopit. Ale Irové se tím netrápí, tato neotvíratelná okna dovnitř mají skoro všude na domech. Myjí okna (možná) jen vevnitř a venku pozvou firmu s plošinou tak jednou za rok. Už se nedivím tomu, že se v Irsku tolik neumírá na infarkty a nemoce ze stresu!Večer, když jsem sbírala prádlo, odjížděla ze skladu vzadu na dalším dvoře majitelka v novém stříbrném BMW, otevřela okénko a volala na mne: "Good job, Marci" ! To opravdu potěší, ne?

6 komentářů:

  1. Určitě to tam nemáš samý med, ale při pohledu z okna vidět tu bílou zídku, to potěší, ne? Neuvěřitelně prokoukla! Obdivuji mytí oken, tomu se já dokáži vyhýbat od Vánoc až do jara. Ale pak ta radost, když je hotovo. Tak ať se korýtko zelená a na okna ať neprší a zůstanou dlouho čistá. Měj se krásně a ahoj,
    Kája

    OdpovědětVymazat
  2. Zelený koutek u té kamenné zdi bude krásný !!! a víš ty ,že jsme na to taky už přišli : angláni si tam lákají český holky , protože ONI nemají cit pro pořádek, uklízení a útulno :-))))

    OdpovědětVymazat
  3. To od majitelky neni zrovna moc hezke ze se nesnazi udrzovat poradek ,ty si ale udelas prijemny koutek k posezeni.Tu vlchkost a malo slunce ti nikdo nebude zavidet .Preji hodne slunecnych dnu a prijemne posezeni v tvem hezkem kotuku.

    OdpovědětVymazat
  4. Pěkné to budeš mít Marci. Okna jsme myli o víkendu, teda manža myl, zkoušel parní stroj:-)))

    OdpovědětVymazat
  5. Marci teda já bych ten infarkt bych brzy dostala. Ale třeba s místními usedlíky pohneš a trefí je z Tvé akčnosti. :-D A majitelce domu řekni, že od té doby co vymysleli peníze se děkuje právě jimi. :-D Ale budeš to tam mít krásný koutek, kam si budeš moct sednout s háčkem a kávičkou. Měj se moc a moc krásně. Lenka

    OdpovědětVymazat
  6. Tak to čumím. Já myslela, že takové oknové vychytávky existují jen směrem na východ a ono v zeleném Irsku. No a paní majitelka je taky jak z východu :o))) těším se až dáš foto tvého nového koutku s kávičkou a háčkem. Podrbání za uchem hafánkům a tobě krásný pozdrav :o)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Váš čas věnovaný mému psaní a za milá slůvka, ale i ta kritická,protože mne posouvají dál!