pondělí 12. února 2018

Eliška, obraz a dělení...

Týden uběhl jako voda a jsem tu , abych Vám jej popsala.

V pondělí jsem strávila celé odpoledne  s V. a jeho holčičkama. Byly chudinky dost nastydlé, proto i trošičku mrzuté a bylo docela náročné chvílema je něčím zabavit. Protože ve svých 26 měsících se jejich maminka rozhodla je dát do školky, chodí tři dny v týdnu út, st a čt od 9,00 ráno do půl sedmé večer. Je mi jich líto, protože mi připadají ještě malé, aby ve školce trávili víc času , než s maminkou. Protože každé pondělí je už dopoledne odveze k V. a v sobotu také. Ale překvapily mne moc, když začaly spolu zpívat ej, bí, sí ,dí, í, tý , čí.... Za dvou týdnech ve školce už brilantně odpovídají yes... a umí část abecedy. Domů jsem se vrátila opět kolem osmé hodiny, což se vůbec nelíbilo Charliemu. Celý večer jsem pak házela balonkem, aby se vyřádil.

V úterý  se dvě minuty před půlnocí narodila Eliška. 



Vážila 3830 gr a měřila 52 cm. Tady máte celou rodinku! Adélka byla s tatínkem za Eliškou až v pátek a už se sestřičky nemohla dočkat! Sluší jim to spolu, že? No já to obrečela, jako každá správná babička. Přeji Elišce do života jen to nejlepší, ale nejvíc milující rodinu a aby byla zdravá! To je pro ni nejdůležitější! 

Ve středu jsem vzala Charlíka na krátkém vodítku až dolů do města. Byl ze všeho vyjukaný a bál se aut na silnici. Ještě pořád cvičíme venčení na vodítku a několikrát jsem myslela, že se natáhnu na chodník, jak se mi motá pod nohama. A toaletní papír se mu líbí pořád. Tato fotka je sice z minulého týdne, ale tak nějak to vypadá, když se mu podaří ho ulovit!


Ve čtvrtek  jsem byla v Dublinu na kontrole v Dental University Hospital. Zkontrolovali mi po roce moje dásně, protože i v nich jsem měla díky mé nemoci bouličky, ale byly to jen sraženiny krve naštěstí. Přesto mne jednou za rok kontrolují. Zatím je vše v pořádku a některé bouličky asi díky léku na ředění krve zmizely. Ta jedna zbylá bude pod kontrolou...tak zase za rok.

Pátek jsem věnovala úklidu, praní a žehlení a byla nakoupit. Rozhodla jsem se najet na Dělenou stravu a tak jsem si sepsala seznam samých zdravých potravin. Kuřecí maso, bílé jogurty, olivový olej, ořechy, luštěniny, spousta zeleniny , sýry, ovoce a snad se mi ta vánoční kila, asi 4, podaří sundat dělením. Sice musím trochu přemýšlet nad recepty, abych nepomíchala tzv. zvířátkový a kytičkový den, ale zatím to zvládám. Uvidíme , zda budou podle toho vidět i výsledky. Už aby bylo jaro a já mohla začít práci na zahradě a víc se hýbat. problém je, že k léku na ředění krve, který už budu brát do konce života, nesmím spoustu druhů zelené zeleniny a taky to co obsahuje vitamín K. Pokud máte některá z Vás zkušenost s tímto lékem, budu ráda, když mi to napíšete v komentářích. Já totiž ,když sním to co bych neměla, například ledový salát, mám tělo samou modřinu. Vitamín K obsažený v salátu mi totiž s lékem naředí víc, než bych měla mít.Proto nemohu zeleninu v takové míře, jak se v dělené stravě doporučuje a proto i výsledky budou asi u mne pomalejší. 

Sobotní  ráno jsem si  trošku prodloužila v posteli, protože díky sousedce , irce, jsme se s Charlíkem moc nevyspali. Máme společný dvojdomek. Irka Melany půl a já druhou půlku. U nich byla v pátek večer party. Před domem měli celkem pět aut a děti bylo slyšet ještě v půl čtvrté ráno, jak běhají po schodech, křičí a smějí se. Nakonec je všechny uložili do ložnice, která má zed společnou s tou mojí v mé ložnici. Ve čtyři ráno jsem odložila knihu a snažila se usnout. Charlík spal v pelíšku u postele a v půl páté začal hrozně štěkat. Z venku se do ložnice přes závěsy dralo nějaké velké světlo, nebo záře a byl cítit kouř. Vstala jsem a šla k oknu a měla šok. Na předzahrádce u sousedky byla z okna vyhozená hořící velká matrace z postele a hořící noční stolek. Z matrace lítaly kusy hořící pěny, všude okolo, tak jsem popadla župan a letěla dolů, abych odjela od toho ohně s autem na parkoviště na konci slepé ulice, aby mi auto nechytilo. To samé v tu chvíli dělal s jejich auty i sousedčin partner. Asi se mu moc nelíbilo, že jsem to viděla všechno. Myslela jsem si své, nic mu neřekla, ale představa, že by domek začal hořet a tím pádem i můj, byla docela hrozná. Dopoledne byla ohořelá kovová konstrukce přikrytá velikou růžovou dekou s puntíky a během chvíle to někam partner sousedky odvezl. Takže nikdo nic neví, jen já. Hned potom někam odjeli, okna dokořám nahoře v ložnici a dodnes se nevrátili. Od soboty jim  na dvoře svítí nonstop světlo a oni asi odjeli k rodičům, než ložnice vyčichne a pořídí novou matraci. Snad je to poučilo a budou příště děti víc hlídat!
Uvařila jsem si vývar se zeleninou , dušenou mrkev a plátky kuřecího masa, najedla se jela k V. Byly jsme s holčičkama u jezera krmit labutě, pak dostali najíst a šly na chvíli spát a já jela domů vyvenčit Charlíka. Po probuzení mi V. zavolal a jela jsem tam zpět. Stavěly jsme z Dupla a prohlížely nové knížky, které jim V. koupil v charitě obchůdku. A protože mám sklerozu, nafotila jsem obraz, který jsem  dostala od V. ,ale nevložila fotku a tak se pochlubím dnes. Já jsem V. dala 4 obrázky co se líbily jemu a on dal tento mně. Moc se mi líbí!

Neděle byla odpočinková. Venku začalo sněžit a tak krb opět hořel od rána a užívali jsme si s Charlíkem pohodu. 

Koupila jsem si kytku tulipánů, v pátek a tak mi zdobí stůl .


A uvařila zvířátkový oběd. Medailonky z kuřecího, pokryté strouhaným sýrem , pečené v troubě s celerovými hranolkami, dušená mrkev na cibulce ,ochucená lžící sojové omáčky a doma nakládaná zelenina ze sklenice. Pochutnala jsem si.

A Charlík , ten měl vývar z masem a strouhanou mrkví a petrželkou. A chtěl i to moje jídlo, ale měl smůlu. Osolené a kořeněné mu nedám!
A tak smutně kouká!

Přeji Vám všem krásný týden, nám do rána dnes napadlo asi deset čísel sněhu ale určitě nevydrží.
Moc Vám všem děkuji za návštěvu mého blogu a komentáře, které mne vždy potěší! 

12 komentářů:

  1. Babi, gratuluju - úžasní jsou celá mladá rodinka - obě vnučky snacha i syn - tak do života zdraví, pohodu, kapku štěstí všem v Česku i babičce s malým darebníčkem daleko v Irsku ...
    Jitka M

    OdpovědětVymazat
  2. Předně gratulace k vnučce, ať je zdravá a stastna!!! A koukám, že se v Irsku nenudíš. TakovycT sousedů bych se i bála:). M.

    OdpovědětVymazat
  3. To je krásna správa, krásna vnučka!!
    Aj ostatné správy beriem ako dobré znamenia:
    aj u nás oheň u susedov a dopadlo to dobre, aj u nás starostlivosť o núdznych aj psíkov a všetko k dobrému, aj u nás radosť z pekného-nové retro retro kreslo, aj u nás riešim jedlo, ketóza verzus niečo, aby som znovu naštartovala účinok nutričnej ketózy, aj u nás dúfam ,,pôrod,, ďalšieho dieťaťa prichádza už k zdárnemu koncu, aj u nás jar a kvetinky už skoro:-)
    Objímam, Marcelka:-)

    OdpovědětVymazat
  4. Marcelko, moc blahopřeji ke krásné vnučce :-)) Přeji ji do života hodně štěstí a lásky :-)
    No a koukám, že teda máš se sousedy veselo....Přeji další dny bez komplikací :-) Ještě, že veselo máš s Charlíčkem :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Gratuluji Marcelko k vnučce, ať je šťastná a zdravá. Z páteční párty u sousedů bych byla asi pěkně vyděšená, naštvaná, do tolika hodin randál a pak ještě málem vyhoření, to je bezohlednost. Tak snad si vezmou ponaučení.
    Ála

    OdpovědětVymazat
  6. Marcelko, moc a moc gratuluji! Eliška je kouzelné miminko!
    A ta noční bojovka - no, bez toho se člověk tedy opravdu obejde!
    Přeji hezké a klidné dny!
    Posílám pozdravy a pohlazení malému rošťákovi! Helena

    OdpovědětVymazat
  7. Marcelko i já se připojuji ke gratulaci.Eliška je krásné miminko..přeji jí hodně lásky a moc zdraví..Ty se měj moc krásně a užívej si své radosti. Inka

    OdpovědětVymazat
  8. Marcelko, Eliška nádherná, moc gratuluji. Teda tu sobotu bych těžko vydýchávala. Chápu, když se někdo jednou za čas pobaví do pozdějších hodin, ale s takovým koncem...no, ještě že to nedopadlo hůř.
    Přeji tento týden klidnější.
    Henrieta

    OdpovědětVymazat
  9. Marcelko, také ode mne velká gratulace k Elišce. Ať je zdravá a šťastná i s celou rodinkou.
    Jak tak čtu, máš se sousedy dost pestrý život. Doufejme, že se takový mejdan už nebude opakovat. M.

    OdpovědětVymazat
  10. Marcelko opravdu náročný týden jsi měla.. Moc gratuluji ke kouzelné vnučce.A ta sobota uff.. pěkně mi zatrnulo.Ach ti naši sousedé. Posílám mnoho pozdravů a pohlazení rošťákovi.Z ❤

    OdpovědětVymazat
  11. Gratuluji, babičko. :-) Ať je Eliška zdravá a šťastná!!!

    OdpovědětVymazat
  12. Velká gratulace k vnučce !
    A sousedská noční párty, koukám, že i na severu máte veselo ;-)
    Ještě , že se nestalo, nic horšího !

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Váš čas věnovaný mému psaní a za milá slůvka, ale i ta kritická,protože mne posouvají dál!