čtvrtek 28. března 2013

Novinka-velikonoční dekorace...

Krásné Velikonoce přeji!
Tenhle zajda mne dostal,tady v Irsku již druhý den sněží.Sníh naštěstí nevydrží,ale je pěkná zima.Dnes se chystám tvořit jarní věnečky,ale ty Vám ukáži až zítra.Chci Vás informovat o škole,v úterý jsem začala kurz první pomoci,bude tři úterky po sobě ukončen zkouškou praktickou a písemnou a obdržím certifikát,který bude platný dva roky.Pak se musí jednodenním kurzem obnovit.Jsem moc ráda,že ho získávám v rámci mého kurzu,protože kdybych si jej měla platit,cena je za tři dny 300eur.V úterý jsme se učili masáž srdce a defibrilaci,umělé dýchání.Mimo jiné jsem se dozvěděla zajímavou informaci,o kterou se s Vámi podělím.Pokud někdo ve Vašem okolí dostane srdeční infarkt,můžete mu zachránit život tím,že mu podáte v malém množství  vody 300mg Aspirín,Acylpirín.Pokud nebude postižený schopný polykat,stačí tabletku rozmačkat,v trošce vody mu ji vložit pod jazyk.Zajímavá informace ,že?Asi začnu Aspirín nosit v kabelce či peněžence,pro všechny případy.Dále jsem tento týden absolvovala a dnes obdržela certifikát tzv.Handlig manual-kde nás starší,velmi příjemná trenérka naučila zacházet s pomůckami pro postižené-se zdvihákem,jak povléknout lůžko s ležícím pacientem,jak dostat např.člověka bez nohou z postele do vozíku,ukázala nám spoustu pomůcek potřebných pro práci s pacienty a také to ,jak neublížit sobě.Péče o pacienty a nemohoucí je těžká,ale ona nás naučila,jak se sklánět správně,abychom si nenamohly svá záda.Vše nám nejprve ukazovala a pak jsme si vše sami na sobě zkoušeli a tím se učili.Krom úterý,kdy pokračuji v kurzu První pomoci-First Aid,mám ode dneška volno a moc se těším na háčkování ,tvoření jarních věnečků,na procházky a taky,že se trochu vyspím.Potřebuji načerpat nějakou energii pro další předměty,protože zima je nějaká dlouhá a únavná.Hezký večer Vám všem!

10 komentářů:

  1. Ahoj Marcelko, postavit sněhového velikonočního zajíčka - to je skvělý nápad:-) a fotka mne pobavila. Tady bylo po dlouhé době maličko nad nulou a vítr se trochu utišil. Díky za informaci o acylpirinu, že ředí krev vím, ale použít ho takto bych netušila. Ani ho doma nemáme a tak doplním lékárničku. Byla jsem na jedné výstavě, která se týkala pomůcek pro postižené tělesně i zrakově. Na jedné přednášce jsme si mohli vyzkoušet brýle, které demonstrovaly různé zrakové postižení a bylo to zajímavé. Tak ať ti vyjdou všechny plány a budu se těšit, co vyrobíš. Hezké Velikonoce a pokud napíšeš, jak je slavíte v Irsku, ráda si příspěvek přečtu. ahoj a hezké svátky - letos asi zimy a ne jara:-) Zuzana

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Zuzanko,tu fotku jsem zkopírovala,taky se mi moc líbí.Tady se sníh neudrží ani na malinkého sněhuláčka.Tobě přeji také krásné Velikonoce,na to že měníme v sobotu čas na letní,je opravdu trochu zima!M.

    OdpovědětVymazat
  3. Ahojky Marci!!!
    Ten zajda je dokonalý.
    Moc obdivuju všechny,co dokážou ze sněhu,ale třeba i z písku postavit takové umělecké výtvory.
    U nás trochu sněhu roztálo,ale ještě ho dost zbývá.Je to hrůza,jak se to jaro courá.
    Ve škole se učíš spoustu nových a zajímavých věcí,které se ti jistě budou hodit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dnes pro změnu sluníčko,ale zima,až mi zábly ruce,já se snad nakonec pustím ještě do rukavic!

      Vymazat
  4. Pááni, sněhový zajíc, bombastický!!
    Ajka

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj Marci,zajíčka ze sněhu jsem ještě neviděla,ale proč né.My měli dnes ráno taky pocukrováno.To s tím acylpyrinem je dobrá rada.Přeji krásné Velikonoce.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky krásné Velikonoce Helenko,užijte si je v klídku a pohodě!

      Vymazat
  6. Ahoj
    ten zajoch je bomba.Počasí je tedy už hrůza.To máš ale pořád učeního.Hezky si užij volné dny Pa Marťula

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Užívám si,právě jsem doháčkovala čepičku.kamarádka,co ji učím háčkovat přišla,že ji 4x párala a pořád se vlní.Tak ji zítra ukážu,jen ještě dodělám kytičku na bok.Pa M.A krásné Velikonoce!

      Vymazat

Děkuji za Váš čas věnovaný mému psaní a za milá slůvka, ale i ta kritická,protože mne posouvají dál!