neděle 24. března 2019

Bezlepkové čoko brownies z červených fazolí

Rozhodla jsem se omezit nebo spíš zkusit úplně vyloučit z mé stravy bílý cukr a tak zkouším nové recepty. Tentokrát jsem zkusila upéct bezlepkové brownies z červených fazolí. S minimem kokosové mouky bezlepkové , s banány , kakaem , vejci ,bezlepkovým práškem na pečení a kokosovým cukrem a dvěma plechovkami červených fazolí.Navíc jsem přidala tři lžíce oleje z vlašských ořechů. 


Budete potřebovat: 2 plechovky červených fazolí v nesoleném nálevu, 200 gr banánů, tři vejce, 50 gr bezlepkové mouky(kokosové, mandlové, pohankové, hladké, ),Kakao asi dvě lžíce, bezlepkový kypřící prášek -necelou lžičku, já přidala tři lžíce kokosového cukru, ale můžete sladit i medem nebo nějakým sirupem. Navíc jsem přidala tři lžíce oleje z vlašských ořechů.



Fazole scedíme, propláchneme vodou a pomocí ponorného mixeru rozmixujeme. Já dala vždy díl fazolí, na kousky nalámaný banán a vejce a olej. Vše postupně rozmixujeme a vlijeme do mísy.


Přidáme mouku, cukr a prášek do pečiva ,kakao a vše smícháme dohromady. Těsto je takové tužší,

neteče jako litá těsta.

Vymazala jsem skleněný pekáček olejem a vysypala kokosem.



Rozetřela stěrkou těsto.


Upekla v troubě na 170 st.asi 30 minut, zkoušela špejlí, zda je koláč upečený a nelepí se na špejli.



Ušlehala dohromady dvě mascarpone a dva kelímky kysané smetany. Přidala tři lžíce medu
 a natřela na vychladlé brownies.


Rozpustila hořkou čokoládu , přidala do ní dvě lžíce smetany, aby se po vychlazení lépe krájela a stěrkou rozetřela na krém.


Pak nakrájela do krabiček a rozvezla přátelům. Nikdo nepoznal, že je "cake" z fazolí a moje známá, Ilze, která musí kvůli nemoci držet bezlepkovou dietu mi brownies pochválila. Moc jí chutnalo ! 
Tak doufám, že ho některá z Vás také zkusí. 

Krásný zbytek neděle Vám všem přeji!

2 komentáře:

  1. Marcelko, píšu si fazolové brownies mezi věci, které chci zkusit (jen už je ten seznam hoooodně dlouhý, tak nevím, kdy na ně dojde)

    OdpovědětVymazat
  2. Určitě vyzkouším tvůj recept, já jsem už je pekla - https://threads-of-mylife.blogspot.com/2018/05/brownies-s-fazolemi.html - a taky u nás chutnaly. Tento víkend jsem pekla také bez lepku - z vloček, jablek a tvarohu. Jestli doma ještě kousek zbyl, tak ho nafotím a napíšu na blog. Krásné jarní dny, Eva

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Váš čas věnovaný mému psaní a za milá slůvka, ale i ta kritická,protože mne posouvají dál!