neděle 12. srpna 2018

Zahrada

Po dobu mé dovolené v Irsku vládla vedra, která nyní sužují Vás. Moje zahrada dostala zabrat. Květiny v truhlících uschly, protože zalévat se nesmělo ,pro nedostatek vody, hrozila pokuta! Za to plevel, který má asi hluboké kořeny, rostl klidně dál, jako o život. Moje zahrada po mém návratu vypadala jako jungle. Proto jsem se rozhodla ve předu před domem položit folii a na ni kamínky, snad se pak plevel bude odstranovat snadněji. A vzadu za domkem  jsem se pustila do odplevelování jungle. 


Do spirály jsem nakoupila místo bylinek keříky. Na bylinky mi totiž chodily vykonávat svou potřebu toulavé kočky z okolí, tak jsem se rozhodla ,že bylinky už budu pěstovat pro příště pouze v truhlíku.Tady vidíte moji práci v procesu tvoření. Na ten kousek jsem musela koupit 250 kg kamínků.




Keříky jsem zasadila i do květináčů u dveří, místo uschlých letniček. Tujku ostříhala . Charlie mi kradl kameny a v nové hlíně občas hrabe... pak má černý čumák a diví se, že se zlobím! 


Výsledek mé několikadenní práce ve předu před domkem. Jen Charlík, když běhá okolo spirály, roznáší kamínky všude. A ty větší vybírá okolo a hraje si s nima. 

Takhle vypadala má zahrada vzadu po mém návratu. Bohužel mi uschly i všechny jahody. 




Protože každý den prší během dne, ve chvilkách pracuji  vzadu a až bude hotovo, určitě nafotím.



Takhle Charlie kontroluje, zda už přestalo pršet a jestli už může ven. Bohužel se nám po dvou měsících odstěhovala Maggie s malou Cindy bichonkou zpět do Oldcastlu a Charlie Cindy pořád hledá. Každý den stojí v zhradě u plotu a kníká a nechápe, že už tam Cindy není.

Přeji Vám všem krásný zbytek prázdnin a pěkně si užijte dovolené, pokud ještě máte !

9 komentářů:

  1. Hezký jsi to dala do pořádku. moc se mi tvá spirála líbí.

    OdpovědětVymazat
  2. Je mi vždy líto každé uschlé rostliny, ale nedá se nic dělat. TAké bych musela přestat zalévat, kdyby byl vyhlášen zákaz. Spirálu jsi opravila moc hezky Marcelko.
    Měj se hezky.
    Ála

    OdpovědětVymazat
  3. Marcelko, zahrádku jsi si vyspravila krásně, ta spirála je moc pěkná. Kytiček je škoda, ale co naděláme, když se zalévat nesmí. Letos je sucho po celé Evropě.
    Měj se krásně a pozdravuj Charlinka.
    Petra

    OdpovědětVymazat
  4. To ti zase zahrádka dala práce, viď. Spirála vypadá moc pěkně. Posílám pozdrav za moře. M.

    OdpovědětVymazat
  5. Zdeavím,
    nad zahrádkou - i když byla moc hezká - netruchlete, tahle s kamínkama je taky moc hezká (snažím se doma postupně zahradu přebudovat podobně) a navíc společně s tou folií vám ušetří fůru práce.a pokud budete něco vysazovat do truhlíků nebo do květináčů - zvažte i nějaké suchomilné skalničky netřesky, lewisie, i levanduli - krásně kvetou, a vyžadují péče nula nula nic a zalívání taky moc ne. U nás je sucho taky veliké - mám dva barely na dešťovou vodu a zalívám konví - ale i když se nesmí zalívat - voda na kytky se dá ušetřit vždycky - třeba když opláchnu ovoce nebo zeleninu - tak tahle voda je voda v podstatě čistá k zalívání , tak s ní zaliju truhlíky na okně atd... No, nouze naučila Dalibora housti...
    Charlieho je mi líto - taková kamarádka mu chybí - a tak musí lumpárny vymýšlet sám.
    Mějte se hezky a zahrada bude určitě výstavní - zvlášť s takovým pomocníkem !
    JitkaM

    OdpovědětVymazat
  6. Letošní sucho je opravdu extrémní. Ničí naší práci, naši radost, ale co se dá dělat. Poradila sis s tím dobře, Marcelko. Okrasnou část zahrady mám také pod fólií a přibývá na ní netřesků. Jednak proto, že je mám ráda a také proto, že nepotřebují tolik vody. Ať Ti nová zahrádka dělá radost.
    Henrieta

    OdpovědětVymazat
  7. Marcelko u nás už je týden vyhlášené zákaz zalévání,tak se bojím, bojím co přežije.Sucho je opravdu veliké.Ale ty jsi úžasně zahradničila.Zahrádku máš moc pěknou.Posílám mnoho pozdravů a přání krásných dnů.Z ❤

    OdpovědětVymazat
  8. Marcel, ta vedra davaji zabrat nam vsem. Teple pocasi k letu patri, ale bez vody to nejde. Kaminky budou urcite dobrym resenim:-). Kus prace to je! M.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Váš čas věnovaný mému psaní a za milá slůvka, ale i ta kritická,protože mne posouvají dál!