sobota 23. června 2018

Dnešní...

Nejdříve jsem pekla dort pro partnera mé sousedky Magi, objednala si ho u mne na zítřejší narozeniny. Korpusy z mandlí ,strouhaných a sněhu a cukru, krém jeden žloutkový-vařený , šlehačka ,plus žloutky, pak vyšlehaný s cukrem a troškou másla, druhý z Mascarpone, odlehčený šlehaným sněhem. Na okrajích hořká čokoláda, rozpuštěná v teplé šlehačce, aby se dobře krájel. a nahoře ozdobený borůvkama a srdíčky mléčné čolodády.Snad jim bude chutnat.


Také  jsem pekla rustikální hruškovo broskvový koláč. Rychlý a také moc dobrý. Těsto delší dobu odpočívá v lednici, než se dělá. Hrušky jsou jen posypané troškou skořice a vanilkového cukru. 



Pekla jsem dva, jeden darovala.

Charlíka nový způsob sledování okolí. Jakmile se někdo nebo něco mihne venku, skáče dolů a jde hlídat k brance!


A takhle mne vytrvale sleduje v kuchyni, když vařím, nebo peču. Pořád doufá, že něco dostane !


Na zahradě přibyl plůtek okolo kompostu a pěkně mi narostly ibišky, ze semínek od Marušky. jen ještě nekvetou, tak snad už příští rok. Možná bych je měla nějak ostříhat??? A kdy? Na jaře, nebo na podzim? Poradíte, prosím?

Do Irska dorazilo léto. Předpovídají velmi teplý celý příští týden , tak se moc těším. Možná mi zčervenají jahody! Přeji Vám všem krásné letní dny a užijte si dovolené, pokud je máte!


7 komentářů:

  1. Ahoj Marcelko,
    s ibišky je to alespoň u nás komplikovanější - stromový se nějak poddá, ale velkokvětý, který se na zimu stahuje do země, má většinou málo teplo a tak nenakvete...

    OdpovědětVymazat
  2. Marcelko, já ibišky stříhám na jaře. Jdou pěkně tvarovat. Dortíky jsou tůze povedené. Určitě si u sousedů pochutnali. M.

    OdpovědětVymazat
  3. Dort musel dat strasne moc prace a vypada moc dobre. Ibisky ja striham na podzim, ale nevim,jestli delam dobre:-(. Pekn yden. M.

    OdpovědětVymazat
  4. Marcelko dort vypadá úžasně a i tak určitě chutnal.
    Já stříhám na jaře 😊...
    Charlie je šikulka a posílám mu pohlazení a tobě přání krásných dnů.Z ❤

    OdpovědětVymazat
  5. Dort i ta hrušková dobrota vypadají velice chutně i přes monitor Marcelko :o). Venkovní ibišek stříhám na jaře, letos jsem nějak opomněla a už nás přerůstá :o).
    Měj se hezky.
    Ála

    OdpovědětVymazat
  6. Krásné dobroty jsi napekla :-) Já mám ibišky malé, ještě mi nekvetly a ani jsem je ještě nestříhala :-) Charlii je zlatíčko :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Dortíky jsou jako malované :-). Není divu, že se Ti daří, když máš takového kudrnatého supervizora :-).
    Hezké dny, Marcelko.
    ZaZa

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Váš čas věnovaný mému psaní a za milá slůvka, ale i ta kritická,protože mne posouvají dál!