čtvrtek 11. ledna 2018

Výlet do TRIMU

Jedním z výletů, které jsme podnikli společně s Vládou a Irenkou ,jejich návštěvou ze Slovenska a moji návštěvou z Ploskovic, byl do města Trim, kde se na zřícenině hradu natáčel film Statečné srdce. Bohužel hrad jako takový byl do 6. ledna uzavřen, takže jsme se procházeli jen po okolí. Ten den byl slunečný, ale byl mráz a foukal ledový vítr. Jeli jsme dvěma auty a cesta po silnicích mezi vesničkama nebyla moc dobrá, dost to klouzalo a já za rychle ujíždějícím Vládou jela opatrně a místy i pomalu. Zde jsou jen letní pneumatiky a po jednom ulétnutí Toyotky na ledovém jazyce do prava, jsem měla obavy, abych neskončila i s návštěvou v poli.Ale dojela jsem tam i zpět v pořádku a to je hlavní!





















Byl to jediný den, kdy celý den nepršelo. Vrátili jsme se se vyfoukaní, promrzlí a už jsme to odpoledne zůstali doma, u krbu a večer jsme hráli kostky a popíjeli horký čaj a jedli cukroví . 

5 komentářů:

  1. Zdravím do Irska !
    Z krásných svátků jsou už jenom vzpomínky a fotky. Výlet do Trimu musel být krásný i přes počasí - byť v Irsku víceméně obvyklé.
    Ale proč píšu - našla jsem na jednom z blogů Váš komentář ke kaktusům Podle mě to nejsou pravé kaktusy ale tzv zygokaktus - vánoční kaktus nebo něco jim příbuzného. Vánoční kaktusy mi kvetou celou zimu, mám je na chodbě - takže ani teplo ani zima, zálivka přiměřená, občas se dají letnit - ale nemají moc rádi, když se s nima hýbe a když jsou na průvanu - to potom shodí poupata. Osvědčilo se mi - na jaře přesadit do substrátu, posadit do polostínu, přiměřeně zalívat- ani mokro, ani sucho, na podzim je dát na místo, kde zůstanou až do jara - ale tak , aby na ně bylo vidět, když pokvetou- jsou ve všech barvách bílá, růžová, červená, i taková hodně tmavorůžová.... a nebo je po přesazení zase hned vrátit na původní místo a neletnit a hlavně už nehýbat!. To co tam měla paní na fotce, to je něco podobného, měla je babička a byly to veliké trsy, krásně se množily a kvetly na dvoře celé léto , veliké červené, růžové nebo myslím že i bílé květy, sice ty květy nebyly moc trvanlivé, ale zase jich bylo hodně , tak to nevadilo, že některé uvadly a opadaly, hned kvetly další, na zimu pod okno na chodbu k půdě, občas zalít, na jaře přesadit a zase dělaly radost celé léto. A neměly takové trny jak normální kaktusy.
    No vidíte, jak jsem se rychle přenesly od vánoc k jaru - už aby bylo.
    Váš blog sleduju a musím říct, že zahrádku jste uděla z toho úhoru moc krásnou , je vidět že máte "green thumbs", otázkou zůstává, jestli "green paws" bude mít i Charlie....
    Mějte se hezky a těším se zase na daší setkání na Vašem blogu i jinde
    Jitka M

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko MOC děkuji, tak Charlieho jsem měla specielně pro Vás vyfotit včera. Ač mlha a pošmourno, musela jsem konečně naskládat všechno nářadí a květináče do domku-boudy, kterou mi udělal Pepík. A Charlie mi náležitě "pomáhal" tím, že lítal po rybníku v trávě, vzápětí do záhonů, občas něco ochutnal z ležících listů, pak se prošel na kompostu v hromadě popele a než jsme se vrátili spolu dovnitř, byl to mokrý "černý" pejsek. Takže místo horkého čaje pro mne, byla hned teplá sprcha pro Charlieho.Myslím, že na jaře tohle budeme absolvovat denně...je to prostě miláček!A na jaro se těším moc, už aby tu bylo!Kaktus zkusím dát na malé okénko v patře na chodbě a na jaře ho přesadím, snad do té doby vydrží mou péči a děkuji za rady! Krásné dny i Vám! Jste poslední dobou nejvěrnější čtenářka mého blogu, děkuji a vážím si toho a těším se na každý komentář! M a Ch.

      Vymazat
  2. To je i tím, že nejsem žádný počítačový expert a většina blogů, které sleduju (kromě šití) se shoduje s Vámi. A tak využívám i Vašeho uspořádání a přehledu, já jsem je měla jednotlivě napsané v počítači , a když jsem si to konečně aspoň trochu přehedně uspořádala, kleknul mi noťas a já začínala znovu od nuly. A tak si říkám - ještě že je Marcela a Charlie :-)Takže i za tohle děkuju !
    PS A je s Vámi dobře

    OdpovědětVymazat
  3. Milá Marcelko tak tomu říkám parádní výlet. Krásně je tam u vás.Posilam mnoho pozdravů a pohlazení malému klukovi😊.
    Z ❤

    OdpovědětVymazat
  4. Marcelko ,krásnou krajinu máte v Irsku. Pohlazení malému chlupaťáčkovi a mějte se krásně.Martina

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Váš čas věnovaný mému psaní a za milá slůvka, ale i ta kritická,protože mne posouvají dál!