pondělí 25. července 2016

Krachle z lístkového těsta

Nakonec jsem pro Renatu k dnešním narozeninám večer udělala rychlý, ne moc sladký ale osvěžující desert. Krachle z lístkového těsta.  Těsto vyválíme, nakrájíme na čtverečky. Potřeme rozšlehaným vejcem a pečeme do zlatova .Já v elektrické troubě pekla asi deset minut  na 210 st. Mezitím jsem ušlehala šlehačku, ochutila domácím vanilkovým cukrem (cukr rozemletý se zrnky vanilkového lusku). Po vychladnutí čtverce-krachličky rozkrojíte, plníte šlehačkou a pokladete ,nejlépe čerstvým ovocem. Hodí se jahody, borůvky, maliny. Já měla pouze kompotované broskve. Přiklopíte ,pocukrujete a dáte vychladit. Nejlépe přes noc. Zákusky krásně zvlhnou a chutě se propojí. Kdo má rád tvaroh či Mascarpone, může šlehačku zašlehat do tvarohu a podle své chuti přisladit.  Renata k zákuskům dostala tři utěrky na nádobí, dovezené z Loun, knížku plnou českých křížovek a chybějící část do manikůry a čelenku do vlasů. Zákusky si odnesla domů, doufám, že jim chutnaly!

Recept jsem našla na blogu :http://chezathena.blogspot.ie/2016/06/summer-weekend-mood.html u Alči. Myslím, že do horkých letních dnů se vychlazený, ne moc sladký zákusek s ovocem hodí , není pracný a efekt úžasný!

8 komentářů:

  1. SUper recept! Krásné dny, Ivana

    OdpovědětVymazat
  2. Zajímavý recept.Marcelko, přeju pěkné léto. M.

    OdpovědětVymazat
  3. Je to fakt velká dobrota :o)
    Marcelko, posílám pozdravy, helena

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj Marcelko, dezert vypadá zajímavě a určitě chutnal -musím ho někdy zkusit. Zdravím a mávám za vodu - hezké léto. Zuzana

    OdpovědětVymazat
  5. Vypadá to moc pěkně, ale my dietáři......hezký den.....

    OdpovědětVymazat
  6. Vypadá to moc pěkně, ale my dietáři......hezký den.....

    OdpovědětVymazat
  7. Mńam, to musím určitě vyzkoušet!

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Váš čas věnovaný mému psaní a za milá slůvka, ale i ta kritická,protože mne posouvají dál!