pátek 15. května 2020

Květen , zahrada a od nás ....

Vzhledem k tomu, že omezení zde v Irsku stále trvá, zdržujeme se s Charlíčkem doma, ale občas vyrazíme na procházku k jezeru. Už smíme 5 km od domu na zdravotní procházku. Ještě do 5.5. to byly jen dva kilometry a jednou týdně na nákup v nutném případě. Ale obchody, restaurace, školy a úřady jsou stále zavřené i s doktorem se dá konzultovat pouze po telefonu. Tak třeba vypsání předpisu na léky mne stálo trochu kreditu a trochu víc nervů. K lékaři do recepce jsem volala asi desetkrát, než mne spojili. a pak čekala do druhého dne, než mi lékař zavolal zpět.  A tak trávím čas na zahradě, osadila truhlíky a pořád něco kuchtím, peču a bohužel i jím! Proto jsem se rozhodla chodit na procházky , abych po té karanténě tady nebyla jak koule! 

        Nevím, co budu dělat s kamínky, které jsem někdy předloni dala okolo spirály. Dole pod kamínky je folie proti plevelu. Ale Charlík je velice aktivní pejsek, lítá od plotu k plotu, kamínky lítají všude a dokonce i ty větší okolo pokaždé rozhází. Navíc od vrátek k plotu, kde lítá  nejčastěji , kamínky nejsou už žádné a folie je potrhaná na kusy. Budu muset něco vymyslet. Máte nějakou radu pro mne, co s tím? Charlie skáče z okna dolů, takže nepouštět ho dopředu ,by znamenalo mít stále v obýváku okno zavřené. 






Osadila jsem truhlíky a květináče a mám je skoro všude. A mám radost, že mi nepomrzly . Některé nedávné noci byly k ránu opravdu pod nulou, mrazivé. 


Ze včerejší procházky k jezeru. Bylo zataženo, ale poměrně teplo a Charlíkovi nevadí ani déšt. Naštěstí nezačalo pršet, oba jsme si procházku okolo jezera, golfového hřiště a kus v lesoparku užili. 



Charlie a langoš! Jedna z mých večeří. Hodně rozmačkaných rajčat s česnekem a hodně sýra. 




Pan V. měl pět dní holčičky , tak jsem pekla pro ně tvarohové šátečky . Protože tvarohové buchty před týdnem jim moc chutnaly a odvezly si domů k mamince. Prý se po nich zaprášilo. 


Moje oblíbené patenty z bramborového těsta, tady s povidly vevnitř, mákem s cukrem navrh a rozpuštěné máslo. Pekla jsem na suché pánvi. Doma mi je kdysi dělával tatínek, milovala jsem je samotné, maštěné máslem, naši sádlem a k nim bílou kávu z černé melty. Však jsem na své dětství a rodiče při těch plackách vzpomínala.


Včera tu byl pan V. pro desku překližky, protože holčičky skákaly na posteli a povedlo se jim v té bedně pod matrací , udělat díru. Když volal, že sežene auto a přijede pro desku, tak mi řekl , že dnes obě cácorky opět dorazí. Tak než dorazil, upekla jsem mrkvánky z celozrnné mouky , vevnitř je jam z černého rybízu a navrh jsou pocukrované.
Nechala jsem si tři kousky ! 




Velikou radost jsem měla ,když rozkvetly modřence a vyrostly opět všechny tři pivonky, které jsem vloni koupila v Lídlu. Vloni byly květy bílé, letos budou asi růžové!


Ještě k tomu COVID , tahle malinká 100ml lahvička desinfekce na ruce, zde stojí 6,99 Eur. Tak jsem pátrala na Googlu a vygooglila , že lze udělat doma.


V lékárně jsem koupila Isoprophyl alcohol 99 procentní a Aloe gel. Smíchala a mám skoro osm dcl. 
100ml mi vyjde na 2,60 eur. A mám zásobu. Nosím v kabelce a používám ,kdykoliv se venku něčeho dotknu. Možná se Vám tento tip někomu bude hodit!

Přeji Vám všem pevné zdraví, dobrou imunitu, žádné nemoci a krásné další květnové dny!

11 komentářů:

  1. Marcelko, jsem moc ráda, že žijete, i když se všemi těmi omezeními. Zahrádka ti krásně roste, navzdory péči malého pomocníka :o), vaříš a pečeš samé dobroty.
    Tak komunikace s lékařem byla zjevně náročná - musím říct, že i my jsme byli nuceni několikrát telefonovat (hlavně kvůli mamce), ale všechno proběhlo bez problémů včetně zasílání receptů.
    Přeji hezké a hlavně zdravé dny, Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Marcelko, jsem ráda, že o sobě dáváš vědět, že jsi zdravá. Tak ať vám ta zlá korona-doba neublíží v dalších aktivitách s Chárlíkem. Pěkné jaro na zahrádce přeje Marie.

    OdpovědětVymazat
  3. Máte krásne kvetinky a našla som tu samé dobroty :-)
    A maznáčik je rozkošný...
    Pekné dni,
    Aďka

    OdpovědětVymazat
  4. Marcelko, zdravím do Irska. Napekla jsi samé dobroty (to je pak boj, aby se to na člověku nepodepsalo :), zvlášť když s pohybem je to přece jen trocu omezené). My už dost rozvolňujeme,tak uvidíme, jaký bude další vývoj...

    OdpovědětVymazat
  5. Marcelka, psov riešim stále, sú traja a kocúr.
    Dvere a okná stále opravujeme, čo sú doškriabané.
    Osvedčujú sa nám tie drobné kamienky, drtina, mlat, môžeš dať fóliu preč a vyššiu vrstvu tejto frakcie, okolo 8 mm, ale plieť plevel treba.
    Máme celú záhradu vykamienkovanú, okrem trávnika pre psov pod marhuľou, okrem skalky a kvetináčov z paliet, tie sa mi osvedčili, len bylinky premiestňujem na ten paletový plot-kvetináč, lebo tam kocúr nechodí na záchod:(
    Kvetináče z paliet pomaly vysádzam celoročne dekoratívne, mimochodom skalka v predzáhradke sa rozrátla a je to poriadna húština. Susedia chcú, aby sme zoťali staré tuje, vraj špinia, ale ony nám tienia veľké nízkopoložené okná od cesty a pohľadov, ešte máme tie posúvne okenice ako palisádu, no a vtáky naše tuje milujú.
    Na dvore máme zelený dáždnik z koruny starých ovocných stromov a orgovánu, aj to by oni zoťali.
    Máme tieň, aj zeleň, zem budem stále vysádzať, aby vznikli húštiny trvaliek a trsy tráv:-)
    Som dosť vyčerpaná, je nás veľa a psy a Milo bol doma dva mesiace a ešte príde na dlho kvôli operácii očí, popri ňom nič neurobíme.
    Tie zemiakové placky sa u nás volajú lokše, ja ich mám rada zohriate do chrumkava, posoliť, posypať strúhaným syrom:-)
    Si úžasná, ako sa staráš o toho pána:-)
    Marceka, stále zdokoňalujeme, zavádzam funkčný minimalizmus, robotický vysávač a prírodné materiály-ľan a koža odpudzujú chlpy a tie kamienky na dvore zabraňujú, aby psy chodili zablatení-labky utieram aj tak, trávnik sme vzdali pre tie suchá.
    Mimochodom psov denne vozíme k lesu na lúku vyvenčiť, ja už ten les a beh nedávam, skúšam na dvore, maj sa pekne, opatrujte sa s Charliem:) A.V.

    OdpovědětVymazat
  6. Marcelko tolik dobrůtek jsi upekla.. až mne z nich honí mlsná 😊. Opravdu není jednoduchá doba pro nikoho,ale u nás alespoň nemáme omezení na vycházky. Posílám mnoho pozdravů a držte se. Z💙

    OdpovědětVymazat
  7. zdravím do Irska . pořád chodím na blog - a žádná zpráva... aspoN napiště, že jste s Charliem ok,, ať nemáme o vás starost
    JitkaM

    OdpovědětVymazat
  8. Dobrý deň, stále čakám na nové príspevky a stále nič. Dúfam, že ste v poriadku.

    OdpovědětVymazat
  9. Jak se máte? Hezký vánoce a vše nejlepší k narozeninám.

    OdpovědětVymazat
  10. Děkuji moc, neměla jsem počítač, koupila nyní,proto se ozývám až dnes. A je to boj s desítkama windows a anglickou klavesnicí.

    OdpovědětVymazat
  11. My jsme si letos bohužel zahrady moc neužili. Dělali jsme nová okna a dveře. A i když jsme se podle návodů na výměnu připravovali, tak samozřejmě stavební úpravy a nedostatek času udělaly svoje. Na jaře jsme to prošvihli a pak už jsme prostě nestíhali nic osázet, tak jsme to nechali na příští rok. :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Váš čas věnovaný mému psaní a za milá slůvka, ale i ta kritická,protože mne posouvají dál!