neděle 25. června 2017

Jahodové potěšení...

Z mých pár truhlíků na plotě , jsem sebrala první misku jahod. Sladké, červené, ne moc velké, ale vlastní. Juchůůů... Tak jsem hned upekla buchtu, koupila dva kelímky 500 gr kysané smetany a jedno mascarpone a želatinu navrh. Bylo mi líto je sníst jen tak. Možná ty příští, jestli ještě nějaké uzrají.



Taky jsem byla minulý týden nasbírat bezové květy. Jedna část se suší, další jsem naložila na lektvar a sirup, možná zkusím i rosol a jedna lahvička jsou květy v octové vodě. To je prý dobré mazání na oteklé nohy, na bolavé klouby, na bolavá záda. Tak proč to nezkusit... Uvidíme , co se mi povede.



A začala jsem plést svetr ze Soft Donegalu Drijfhout by Isabel Kreamer . V návodu je proužkatý, ale já budu mít jednobarevný , možná s pár proužky na rukávech a s légou v odlišné barvě.


Hafíčci se mají dobře. Když pletu, Chlapeček je stejně u mne na klíně pod pleteninou schovaný a spí.
Kesynka většinou leží na sedačce vedle nás.



Koupila jsem sít do dveří v kuchyni , magnetickou, proti hmyzu. A Chlapeček se během chvilky naučil skrz ní prolézt na zahradu. Kesynka se bojí, tak té musím chodit otvírat....





Krásné léto Vám všem přeji !



9 komentářů:

  1. Mně je naopak vždycky líto jahody použít na pečení a raději je sním jen tak...
    Hezký večer

    OdpovědětVymazat
  2. Také ještě sbírám jahody a stále je do něčeho zpracovávám :o)). Měj se moc hezky Marcelko.
    Ála

    OdpovědětVymazat
  3. Taky jsem předevčírem dělala nepečený z vlastních jahod, ale spoustu jsme jich i snědli, ale mám záhonek :-) A svetr jsem pletla podobný, taky od Isabel Kreamer Driftwood a dceři udělal radost :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Marcelko, vypěstovala jsi pěkné jahůdky. Určitě byl jahodový zákusek skvělý. Jsem zvědavá na Tvůj nový svetr. Pejskům pošimrání z ušima posílá Marie.

    OdpovědětVymazat
  5. Nakladané bazové kvety ma zaujali, ako to robíš a ako požívaš?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko všechny recepty mi dala Jaruška z blogu Redneval, kde je najdeš v sekci-recepty. Má tam recepty na lektvary z kopřiv, jitrocele ,medunky, jak udělat mastičky, i sirupy. Sirup můžeš dát při nachlazení do čaje, nebo jen tak do vody. Rosol i po lžičkách, je proti rýmě, nachlazení, na bolavý krk, snižuje horečku. Já našla ještě recept na bezové květy v octě, které dáš do lahve octa, můžeš trošku naředit a necháš na slunci tři týdny macerovat. Je to mazání na bolavé klouby, záda, kolena, oteklé nohy. To se teda mně hodí...

      Vymazat
    2. Ďakujem:-) Mrknem aj tam.
      Ja som robila šalviový sirup a urobím zase, kým mám pekný trs šalvie.
      Recept je zas podrobne u Jarky na blogu Cácorka.
      Pa! Aj havinkovia, opatrujte sa!

      Vymazat
    3. Niečo nové chystám.

      Vymazat
  6. Marcelko tak to je parádní úroda a velice lákavá dobrůtka..
    U nás už je bohužel po jahodách :-)
    Marci posílám mnoho pozdravů a pohlazení Chlapečkovi a Kesynce.Z♥

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Váš čas věnovaný mému psaní a za milá slůvka, ale i ta kritická,protože mne posouvají dál!