neděle 14. srpna 2016

Víkendově....

 Radost největší z té nádhery. Ten úžasný odstín  květů po těch deštivých dnech ,co byly v týdnu, krásné překvapení....
 I tahle má dalších pět nových květů. Kochám se, kochám....
 Rozkvetly i měsíčky na spirále a vše se rozrůstá moc pěkně. Spirála i okolí odpleveleno....
 Vzadu posekáno, něco přesazeno z místa na místo jiné....
 Opět odpleveleno. Kompost z farmy a déšt udělaly své... plevel roste rychleji než kytky.
Hosta od spirály- jedna část přesazena dozadu, ve předu u spirály asi kočky nebo pejsci v noci lámaly list po listu.... tak jsem ji zkusila přesadit dozadu.
Zaděláno na vdolky, Renata je prý měla naposled od babičky asi před dvaadvaceti lety. Talíř si jich odnesla domů, její syn Michal vdolky jedl poprvé, ve svých dvaceti letech. Prý byly dobré....
 Vláda s Irenkou dorazily na kávičku a popovídání a tak jsem jim měla co nabídnout....
V týdnu dorazil balíček od Vlněných sester. Nadělila jsem si Ježíška a snad i narozeniny... smotáno, jen vybrat nějaký návod...
Nejdříve ale musím doplést  pokus číslo dvě : první rozpárán  skoro celý, začala jsem znova a nyní jsem u rukávů. Dnes jsem zjistila, že mám sedm dírek a knoflíků koupených v Navanu před létem šest... určitě už nebudou....

Jen ty hafánky jsem nestihla vyfotit, ale jsou tu... došly totiž ve fotáku baterky. Krásný večer všem

17 komentářů:

  1. Marcelko, když si vzpomenu na fotky toho zanedbaného kousku země - prostě smekám!!!
    Vdolky jsem ještě nikdy nedělala, ale moc se mi líbí ten krajkový svetřík, to bude nádhera.
    Měj hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to velká změna, když si vzpomenu, jak to tu vypadalo, máš pravdu. Moc mne to těší...ta práce a že je vidět výsledek. Na kytky i mluvím...jsem blázen , dnes jsem zase přikoupila jednu levanduli, čínskou drobnolistou myrtu s fialovýma kvítkama, rozmarýn do spirály a pak Polka-dot flower, jedna je zelenobílá a druhá taková růžová až filová listy s puntíky. Už jsou v hlíně... a taky další broskve na marmeládu.... Díky za komentář, také se měj hezky. M.

      Vymazat
  2. Ahoj Marcelko
    Zahrádka je kus odvedené práce, a teď ti to oplácí krásným květenstvím.
    Vdolky ty my také rádi a co mě překvapilo,že i náš Adámek je má rád....nejdříve koukal,pak co to je....ochutnej....dobrý babičko a sní dva....mám takový pocit,že nejvíce mu chutnají ty povidla.
    Vlna je krásný odstín.....jak se z ní prosím plete?
    Svetřík bude hezký...také jsem kdysi často pletla krajkové vzory.Teď pletení moc nedám,nějak mě to ještě nechytlo.....čekám na tu správnou dobu.....snad přijde.
    Hezký den Marťula

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti plete se dobře, trošku hůř se páře, ale je lehounká jak pírko a hřejivá. Je to dárek, snad udělá radost.

      Vymazat
  3. Kytky paráda, pamatuju si, jak jsem z každýho květu taky vždycky měla radost, ty začátky jsou nejhorší, než se to chytne. Jen tak dál!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Za rok to bude jistě hezčí a máš pravdu, z každého květu se raduji jako dítě!

      Vymazat
  4. Marcelko, jste úžasná co jste dokázala z toho "nic" udělat ... zahrádka je prostě nádherná ... zrovna jsem doma říkala jak dlouho jsem nedělala bramb. placky a vlastně vdolky taky .. ty udělám asi nejdřív ňam ňam .. já nepletu, takže vaše pletení tiše obdivuju..
    Mějte se hezky i hafánkové ☼
    Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bramborové placky ,pečené na tálech na kamnech, tzv.patenty, jsem jako dítě milovala. potírali se bud sádlem anebo máslem. Na Slovensku jsem je jedla plněné husí paštikou. Děkuji za skvělý nápad zkusím je udělat. a upéct na suché pánvi nebo na plotýnce. A taky za chválu za zahrádku. M.

      Vymazat
  5. Teda Marcelko, je vidět, že zahrádku tvoříš s láskou a květiny se ti odvděčují květy.
    Vdolky jsem už dlouho nedělala, když byli kluci dětmi, milovali všechna sladká jídla :o), dnes je to spíš o masu. A bramborové placky dělávala moje maminka úžasné, s povidly švestkovými nebo mazané sádlem a k tomu bílé kafe (meltu). Jo vzpomínky...
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alen, vzpomínky nás vracejí do chvil, které už se nevrátí. Meltu jsem si i dovezla sem, občas si ji dělám a taky si vzpomínám že maminky maminka ,moje babička Boženka ji měla ráda jen tak, se suchým krajícem chleba, který si do melty lámala. Díky za komentář. M.

      Vymazat
  6. Marcelko, zahrádka Ti už dělá rádost.To bylo ale práce, těch kamenů. Krajkový pletený svetřík bude moc pěkný. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dnes jsem zasadila asi deset největších ibišků od Tebe. Jsem moc zvědavá, jak se jim bude dařit. Moc zdravím k Vám domů. M.

      Vymazat
  7. Marcelo pokazde kdyz k tobe nakouknu tak je to v tvem domecku a na zahradce heztsi a heztsi .U nas je vse OK ale az moc prace.Mej se hezky a zvelebuj sve kralovstvi ,ja se tesim az u nas zacne jaro a bude zase teplo.Mavam do dalky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Elli děkuji moc, už jsem psala komentář u tebe, zda jsi v pořádku. Snad k Vám jaro brzy dorazí a k nám zase zima, se kterou vy se pomalu loučíte. I já mávám a děkuji Ti! M.

      Vymazat
  8. Marcelka, vôbec nechápem, kde mi miznú komentáre!
    Máš to perfektné a je to potešenie a si moc šikovná!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenka, které miznú? Mé a nebo Tvé tady? Díky a díky ! M.

      Vymazat
    2. Starostlivo som vypisovala a asi ako točil kurzor, že načítava a ja som si to nevšimla a odišla zo stránky, tak som si to neodoslala a potom sa idem kuknúť, či ťa to potešilo a môj komentár nikde:-))))

      Vymazat

Děkuji za Váš čas věnovaný mému psaní a za milá slůvka, ale i ta kritická,protože mne posouvají dál!