pátek 11. září 2015

Splněný sen...

Celý svůj život toužím po domečku. Své přání v duchu vysílala do vesmíru, ale v skrytu duše věděla, že sama nemám šanci...vzít si v mém věku hypotéku. Psala jsem zde příspěvek před dvěma lety o Petrovi a Renatě, kteří dostali tzv. sociální domek,tehdy jsem jim pomáhala s žádostí. Když jste zde v Irsku zařazeni do sociálního systému jako žadatelé o práci, jednou z podmínek je i vyplnění žádosti na radnici v Cavanu o sociální dům. Já tuto žádost vyplnila někdy v roce 2010. Několikrát za ty roky mne navštívila inspektorka úřadu v mém pronajatém mini bytečku. Naposledy letos v únoru. Když se dověděla, že jsem dlouhodobě nemocná , chtěla vyjádření písemné od mého GP lékaře. To jsem poslala. A můj důvod mé nepřítomnosti zde? Vidíte na fotografiích... Byl to náročný měsíc. Spousta problémů, nejen se stěhováním, ale i dluhy od předešlého nájemníka na plynu a elektrice. Netekla mi voda, nepoužívaný bojler nějak ztratil tlak. Na zahradě mám metrové haldy hlíny ,porostlé půlmetrovou trávou, plné kamení. Už mám sekeru, dvě pily, rýč a půjčené kolečko. Tak se podívejte na můj "SEN". 


Domek 

Ukázali mi ho ,měla jsem asi deset minut na rozhodnutí, zda jej přijmu. A nafotila pro Vás.

Kuchyně bez spotřebičů, na zemi lino.

Plynový kotel, na topení a ohřev vody, 

Obývák, 3metry na 3 metry 4é cm. Na tak malé ploše okno, krb,a dveře. Na zemi beton.

Schody tvrdé, nepodložené izolací  do patra.

Velká ložnice, plná výklenků, každé okno jiný rozměr. 

Výklenek další okno ve větší ložnici.

Malý pokojík , napravo opět metrový výklenek, nevyfocen. Okno opět jiný rozměr.

Pohled z kuchyně na zahrádku-nudlička asi 4 metry tak na deset metrů.

Pohled z horní ložnice dolů na Virginii, na Dublin road a domky nad ní.

Koupelna v patře. Dole je ještě WC hned za kuchyní.
Klíče jsem dostala 6.8. Od té doby, Dole balila, recyklovala, tady uklízela,měřila, malovala si na papír , běhala s formuláři na sociálku, po doktorech, na krev každý týden, protože mi asi ze stresu vylítla skoro na hodnotu 5 a měla celé tělo poseté modřinami, Vodila sem nahoru pejsky, aby si trošku zvykli, sháněla koberce, počítala a počítala, metry a eura, měnila plány a rozhodnutí a padala do postele unavená. Jako první koupila tašku na kolečkách a první věci z bytečku jsem vozila tři kilometry do kopce do domku, tady vyložila a šla zpět.byl to perný měsíc. Jsem konečně přestěhovaná, Pomalu si zvykám já i hafánci, které už mám asi na pořád. Dostala jsem totiž jejich očkovací průkazy a oblečky na zimu.Mezi dveřma a beze slova. Bez poděkování za sedmiměsíční hlídání či prosby ,zda si je mohu nechat. Trpké zklamání a bezesná noc a přemýšlení o lidech kopec...i to je moje nová zkušennost.
Tak snad jsem zdůvodnila moji nepřítomnost zde. Nemám moc času na čtení blogů ,ale snažím se večer kouknout k těm mým nejoblíbenějším. U postele otevřu počítač a ráno zjistím, že usnul... On i já... příště Vám ukážu, jak se snažím si tu vytvořit domov.

21 komentářů:

  1. Marcelka.....blahoželám....
    a prajem veľa radosti z bývania...Ak môžem nejako pomôcť, hoci aj an diaľku, rada pomôžem...jana

    OdpovědětVymazat
  2. Marcelko, to je nádhera :-)) Já si říkala, co s tebou je :-) Už se těším na fotečky, jak se zabydlujete :-)) U tebe je pejskům dobře :-))

    OdpovědětVymazat
  3. wow, gratuluju, splnění snu je vždycky bomba. ať se daří

    OdpovědětVymazat
  4. Gratuluji ke splněnému snu, přeju hodně energie k zabydlování a zařizování a hodně štěstí ... v novém domě.

    OdpovědětVymazat
  5. Marcelko!!! Tak já tam to přání posílám docela často taky, ale zatím se nic ani nerýsuje :-). Moc gratuluji! A pejskům bude u tebe dobře, mělo to tak být, než aby si je jen půjčovali domů... Přeji, ať máš hodně sil a zdraví, ať rychle domeček zabydlíš!

    OdpovědětVymazat
  6. MARCI, TAK TO JE SUPER!! Domeček krásný, přeji ať se ti v něm bydlí co nejlíp a prožíváš tam ty nejkrásnější chvíle. A hlavně ať máš v pořádku zdraví.

    OdpovědětVymazat
  7. Marcelko gratuluju ke splněnému sny---to je úžasné :o) měj se moc hezky.Martina

    OdpovědětVymazat
  8. Marcelko, hodně štěstí v novém domečku, moc ti to přeji, sen se ti splnil a teď jej žij naplno, ať jsi šťastná a hlavně přeji mnoho zdravíčka. Ajka

    OdpovědětVymazat
  9. Marcelo, jsi hrdinka a taky seš úžasná. Těším se na vyprávění o tom, jak zařizuješ a venčíš psy. Já kdybych měla dát některého ze svých adoptovaných psů, tak mi to srdce utrhne. Tyhle lidi nemůžou být dobrými přáteli, ale pomohla jsi jejich dobrým pejskům ... kdybych ti mohla nějak pomoct, neboj se napsat!!!!

    OdpovědětVymazat
  10. Marcelko, domek je krásný a moc ti to přeji! Užívej si ho krásně, dlouho a hlavně to zdraví...určitě si ho uděláš krásný a k obrazu svému:o)..Už se těším na další fotky..Měj se moc krásně.Inka

    OdpovědětVymazat
  11. Marcelko, domek vypadá moc pěkně. Určitě ti muselo dát všechno moc práce, ale moc ti držím palce a přeji ti ať se tam máš moc fajn.
    pa Věrka

    OdpovědětVymazat
  12. Marcelinko, to mám velkou radost!! Moc si to zasloužíš!! A neboj, i z výklenků a různých oken se dá vykouzlit krásný domov se zahrádkou na kávičku a pro pejsky :-)

    OdpovědětVymazat
  13. Marcelko, moc ti to přeju a mám radost s tebou! Hlavně opatrně, ať slouží zdraví!
    Přeji hezké bydlení, hezký život. Helena

    OdpovědětVymazat
  14. Ahoj Marcelko, mávám za vodu. Myslím na tebe a doufám, že se ti první noc v novém domově zdálo něco hezkého:-) - držím palce, ty to zvládneš:-) ahoj Zuzana

    OdpovědětVymazat
  15. Marcelko, sen byl vyslyšen, gratuluji a držím palce v každém počinu na který se chystáš. Ať se ti daří a hafánkům též. Jana

    OdpovědětVymazat
  16. Ahoj Marcelko, krásný domeček a za tu práci stojí,ne? Tak ať se ti v něm daří už lépe a ty i pejsci si brzy zvyknete.

    OdpovědětVymazat
  17. Marcelko, moc Ti to přeju. Určitě si každý kousek domku útulně zařídíš. Jen nepřepínej síly, pomalu a šetři se. M.

    OdpovědětVymazat
  18. Marcelo velika gratulace ke splnenemu snu.Narocny mesic ale hlavne ze jsi vse zvladla a ted uz at jsou jen same spokojene dny .Pejsci ti budou delat spolecnost.Domek vypada moc hezky a v tve peci bude jeste krasnejsi.Delej vse pomalu a hlavne si davej pozor na sve zdravi .

    OdpovědětVymazat
  19. Marci,vypadá to jako skvělé místečko k žití. I zahrádku máš.
    Moc ti gratuluju a budu se těšit na další fotky.

    OdpovědětVymazat
  20. Ahoj Marcelko, krásný domeček! A dokonce krb, tam se ti bude krásně bydlet:-)

    OdpovědětVymazat
  21. No to je paráda!
    Práce, ale radost.
    A vana!!

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Váš čas věnovaný mému psaní a za milá slůvka, ale i ta kritická,protože mne posouvají dál!