čtvrtek 13. března 2014

" Upeč třeba chleba....1.kváskový "

Kvásek , odebraný na příště, uložený s ubrouskem přes do lednice. Za týden ho večer oživím a ráno mohu péct znova.
Stesk po domácím chlebu a nechut k bílému irskému chlebu ala toustový a přejedení chlebem sic celozrným, ale zadělávaným se sodou , mne dovedlo k rozhodnutí : zkusit zaktivovat sušený kvásek z DM Drogerie, poslaný v balíku, upéct chleba, podělit se ze zkušennostmi.

Mouky, které jsem použila, pšeničnou bílou- na těsto jen asi jeden a půl hrnku a mouku s podílem 5 zrn, převážně však žitnou.
Zadělané těsto kváskem, připravené na dlouhou dobu kynutí.
Pravé ošatky jsem zde nesehnala, poradila si košíky z charity.

Tady už v nich kynou dva bochníčky. příště zadělám na večer a nechám je do rána. A musím sehnat jen žitnou mouku a pšeničnou ze zdravé výživy.
První upečený bochníček.
Druhý upečený bochníček.
Rozkrojený první bochníček.
Druhý rozkrojený. Příští týden budu zkoušet znova. Ale i tak  je moc dobrý. Jeden už má kamarádka a z druhého už jsem  půlku snědla. Krásný pátek  Vám všem. Já jdu plést...




17 komentářů:

  1. Marci,tvůj chlebík vypadá krásně a určitě byl i dobrý.Já mám ten domácí úplně nejraději jen tak s máslem a když je po ruce pažitka,tak je to úplně nej.
    Taky mám nachystaný recept na chleba,tak jestli bude k jídlu,vložím recept.
    A k tomu kvásku...vůbec jsem netušila,že v déemku nějaký prodávají.
    Marci,měj se prima!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No vidíš Blani informace o DM až z Irska, to je dobrý, ne? Tobě také hezké jarní dny na zahrádce. M.

      Vymazat
  2. Marcelko, tvůj první bochník vypadá krásně!!
    Já jsem taky v Provence zkoušela - přivezla jsem si kvásek z Čech - a paráda! Po bochníku se jen zaprášilo :-) Jen mi kvásek v lednici časem chcípl... :-( respektive jak jsem pořád někde v trapu, tak jsem ho nemohla každý týden oživit a kvásek to po měsíci a půl nerozchodil :-) Tak přeju tomu tvému více štěstí!!
    Jo, a spoustu krásný receptů na chleba má na blogu Maškrtnica, pokud už neznáš.
    Krásný víkend! Douvám že jaro došlo už i k vám!?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aný je vážně lepší, ty irské se mi nějak přejedly a není nad to, když to doma voní čerstvě upečeným chlebem. Maškrtnicu znám i pana cuketku, však to mám vše načtené. Mávám a zdravím Tě do dálky. M.

      Vymazat
  3. Se ti povedl Marcelko! U nás pořád vede ten nehnětený. I když ho dělám z dvojité dávky, je hned pryč:-)) Manža navrhoval, že mám péct dva bochníky najednou:-)) No asi to tak dopadně:-D :-D
    Ajka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky Ajko, ještě dnes je dobrý a je sobota. Ale už bych mohla péct znova. Už skoro není. A u Vás dva bochníky se ani nedivím, však jste velká rodina! M.

      Vymazat
  4. Tak tie sa podarili a museli chutit.... Ja som s kvaskom tiez skusala, ale nedarilo sa mi

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky Jani, třeba zkoušet, radost je z něj veliká a stojí za to i ta chut. M.

      Vymazat
  5. Hm,bezva....voní až sem k nám.Tak ten jsem ještě nedělala....no měla bych.Právě jsem jej dojedla,kupovaný,ale s domácím medíkem.Hezký víkend Marťula

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak domácí med já nemám, ale i se slaným irským máslem je dobrý . M.

      Vymazat
  6. Držím palce Marcelko, tvůj chleba vypadá výborně. U mě se kvásku nevedlo, asi na to nemám ty správné vlohy. Peču z droždí, a je taky dobrý.
    měj se pěkně Věrka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem tu pela z droždí a jen z bílé mouky a taky byl k snědku. Tenhle je takový tužší, musím to ještě vyzkoušet pořádně. Hezkou neděli M.

      Vymazat
  7. jééé, ty mi děláš chutě. Jsem moc ráda, že se ti podařilo kvásek zaktivovat a upéct si vlastní bochníčky:-) Kamarád šéfoval v pekárně a tak jsem postup několikrát viděla a takový bochník vytažený z pece s popraskanou kůrkou....moc a mockrát jsem ho ani nedovezli domů. Většinou jsme se stavovali v pekárně v neděli k večeru, to už měli upečeno a koupili si ještě teplý chléb a rohlíky....Pekárna je zrušená, kamarád už není mezi námi.....a tak mohu jenom vzpomínat.....ahoj a hezký víkend. Zuzana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také jsem chodila ráda do pekárny pro tzv, odpolední teplé rohlíky. Takže vím, jak je Ti líto, že pekárna už není. Děuji za pochvalu M.

      Vymazat
  8. Děláš mi chutě, měla bych to taky někdy zkusit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky Marcel, určitě ho zkus děvčata i jeníček budou nadšení, uvidíš! Mějte se hezky M.

      Vymazat
  9. Marcelko gratuluji. U nás už se chleba nekupuje asi dva měsíce. O té doby co jsem upekla první kváskový, tak peču obden bochník. Měním poměry žitné a pšeničné mouky. Chlebík je super. Není hned plesnivý jako ten z obchodu a ta kůrka je prostě nejlepší. Je fakt, že u nás nemá šanci zplesnivět. :-D Měj se krásně a zdravím do takové dálky. Lenka

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Váš čas věnovaný mému psaní a za milá slůvka, ale i ta kritická,protože mne posouvají dál!