pátek 14. března 2014

Jablečník bez mouky

Svařená jablka s cukrem a vínem
Našla jsem na blogu  Evy Ben http://zadomacimstestim.blogspot.ie/2014/03/ recept z knihy Dobromily Rettigové na jablečník bez mouky. Včera, když jsem zahřívala troubu na chleba, spotřebovala starší jablka a vyzkoušela. Původní recept podle této vynikající kuchařky byl z dvaceti jablek a 7 až 9 žloutků. pro velkou rodinu. Já dala 3,5 jablek a jen tři žloutky a sníh ze tří bílků, hrst tmavého třtinového cukru a trochu německého vína "svařák" trochu skořice a ořechy. Jablka s cukrem a vínem povařila, nechala vychladnout zamíchala do nich žloutky a pak tuhý sníh a upekla na 160 st. do zlatova. Musím říct, že to bylo skvělé lehoučké a dobré!
Tři žloutky
Tuhý sníh ze tří bílků
Jablka smíchaná po vychladnutí se žloutky, posypaná ořechy
Vše smíchané se sněhem
Upečené do zlatova
vyzkoušejte tento lehký desert, je vynikající. Dieta nedieta snědla jsem ho na dvakrát a byl moc dobrý!

14 komentářů:

  1. Pěkně upečený do zlatova.... bych si dala:-)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vyzkoušej Ajko, jen bych tam příště přidala třeba hrst strouhanky , nebo nadrcené máslové sušenky trochu. Bylo to takové vlhčí, špatně se porcovalo. Hezký víkend!

      Vymazat
  2. Dezertík vypadá lákavě. Určitě vyzkouším. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je jednoduchý a chutný Maruško a v tomto množství akorát pro mne samotnou. M.

      Vymazat
  3. To vypadá dobře, hned bych ochutnala.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak ho zkus Marcelko, je to chutné. Za dvacet minut hotovo.

      Vymazat
  4. Jablíček míváme hodně a proto si receptík zapíšu!!! měj se pěkně ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mne těší a Rettigovou by to těšilo ještě víc, že její recepty se používají ještě dnes!

      Vymazat
  5. Marcelko, to vypadá moc opravdu moc dobře... A chleba se ti taky povedl, no u tebe prostě nezhubnu :o)
    Hezké odpoledne,u nás leje...
    Pa, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U nás bylo chladno a dobří lidé mne vzali k moři,byl to prima den. Také se měj hezky! M.

      Vymazat
  6. To je recept vyloženě pro mě! Vyzkouším a překvapím. Díky!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Převap, jen peč raději pomaloučku a možná přidej hrst strouhanky, či drtě z nějakých sušenek. je to takový vlhký desert, špatně se porcoval, ale já ho vidličkou jedla přímo z té keramiky. Tak at se Ti povede! Držím palce! M.

      Vymazat
  7. No tak toto Marcelko určitě vyzkouším ....

    OdpovědětVymazat
  8. Jen se mi sbíhají sliny. Dobrůtek není nikdy dost. Přeji krásný den a závidím to moře:)
    Kája

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Váš čas věnovaný mému psaní a za milá slůvka, ale i ta kritická,protože mne posouvají dál!