sobota 9. března 2019

Obrácená roláda s jablky podle Petry

U Petry na blogu http://obycejneradostizivota.blogspot.com/ jsem našla recept na roládu, která se peče obráceným způsobem.Recept mne zaujal a tak jsem ji musela zkusit .
 Potřebujete: 4 vejce, 180 gr cukru, 6-8 lžíc polohrubé mouky, já přidala lžíci oleje a dvě lžíce horké vody do vajec šlehaných s cukrem a 250 g jablek, vanilkový cukr, skořici.
  


    Nejprve jsem na pečící papír nastrouhala 250 gr jablek, pocukrovala trošku, posypala skořicí a přidala sušené brusinky.




Udělala piškotové těsto a nalila na jablka.



Pekla v troubě asi 15 minut na 170 , mám elektrickou troubu. Roláda se nesmí přesušit, jinak se pak trhá.
Na plech  jsem dala na upečenou roládu silikonovou podložku a i s plechem obrátila, sundala papír z jablek a pomocí podložky roládu smotala. Pokud máte druhý stejný plech, stačí těsto přikrýt vlhkou utěrkou a překlopit na druhý stejný plech, sundat pečící papír z jablek a roládu pomocí utěrky stočit.



Nakonec jsem roládu ozdobila hořkou čokoládou a nahoru přidala vlašské ořechy. Byla vynikající a určitě ji budu dělat často. Rychlá, ne moc sladká , prostě moc dobrá roláda. Děkuji Petře za super recept!

7 komentářů:

  1. Taky jsem ji podle receptu Petry dělala a byla moc dobrá. Jen jsem ji tak prima nepřizdobila polevou a ořechy.
    Hezké dny!
    Hanka (bavi-mne-to.blog.cz)

    OdpovědětVymazat
  2. Této roládě říkáme doma "pětková", to jest 5 vajec ušleháme s 5 PLŽ cukru, přidáme 5 lžic hladké mouky, a nalejeme na 5 strouhaných jablek, jinak je postup stejný viz výše, ale dáváme všeho pět, proto pětková roláda.. je to jednodušší na zapamatování... dobrou chuť a pěkný večer Dana

    OdpovědětVymazat
  3. Zdravím do Irska, Utíká to až moc rychle, před chvílí byly vánoce, za týden máte sv. Patrika a už definitvně jaro :).
    Roláda vypadá úžasně a určitě bude tak dobrá - 100% musím vyzkoušet. A nějaká nová fotečka Charlieho by nebyla ? S tím jeho kukučem je ten Váš blog ještě hezčí a veselejší !
    JitkaM

    OdpovědětVymazat
  4. Tahle roláda mne u Petry na blogu zaujala taky a chystám se ji příležitostně vyzkoušt. Tobě se povedla moc pěkně.
    Hezké dny

    OdpovědětVymazat
  5. Marcelko, to jsem ráda, že vám chutnala :)
    Měj prima dny, Petra

    OdpovědětVymazat
  6. Ahoj Marcelko, jablíčková roláda se stává hitem v blogovém světě. Máš ji pěkně ozdobenou.Mávám Tobě a Chárlíkovi za moře. Marie

    OdpovědětVymazat
  7. Marcelko roláda mne také láká, jen jsem ji ještě nestihla vyzkoušet.. měj se moc krásně.Z🖤

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Váš čas věnovaný mému psaní a za milá slůvka, ale i ta kritická,protože mne posouvají dál!