neděle 26. srpna 2018

Zahrada II.

V ty dny, kdy tu neprší a že jich je už pomálu, jsem konečně dodělala zahradu vzadu za domkem, kterou jsem Vám zarostlou ukázala v minulém příspěvku. Přesadila jsem pár rostlin na jiné místo, zrušila kameny, zadržovaly vodu a když pršelo hodně, v záhonu pak byla několik dní louže. Prostě s kameny tu asi nikdy neskončím... na záhonu jich při každém odplevelování vyndám spoustu dalších... asi mi tu rostou, nebo co?!? Bylo to opět dost práce, ale já tu práci na zahradě mám ráda. A těší mne se pak na výsledek dívat, i když prší, dělají mi rostlinky radost!





Zkusila jsem do záhonu přesadit i ibišky od Marušky Králové, jsem zvědavá, jestli to přesazení zvládnou. A už mi po třech letech i dva začnou kvést. Jeden má dva květy, ale protože pořád prší, jsou zavřené, snad se mi je podaří vyfotit otevřené. 

Jednu neděli jsem čekala návštěvu, litevku Illze ,která se sem přistěhovala za její dcerou, která je provdaná za Ira. Ten týden se stala babičkou, její dcera porodila holčičku. Illze je provdaná za švéda, sem se přistěhovala po dvanácti letech ve švédsku. Její manžel byl zvědavý na můj domeček. Rádi by si zde koupili parcelu na postavení domu a nebo dům. Tak jsem chtěla upéct nějaký koláč ke kávě. Rozhodla jsem se pro piškot, krém z tvarohu a mascarpone a borůvkama a ostružinama, navrh  polité želatinou. Charlíček mi trošku přidělal práci. Když jsem upekla piškot , dopadl takto:


To je tak ,když zapomenu, že už je to velký pes a vyskočí i na židli. I na tu venku, kam jsem dala na stůl v zahradě piškot vychladit. Tak jsem pekla znova....

Dopadlo to dobře, fotka je z prvního polévání želatinou. A návštěvě moc chutnal! Vrstva želatiny byla vyšší, ale to už jsem nestihla vyfotit.


Dnes tu opět prší od rána a tak trávím den doma na gauči s pletením a hrnkem teplého čaje. Vám ještě zbývá týden prázdnin, ale zde v Irsku některé školy začínají už v pondělí, některé ve čtvrtek a některé až 3.září. Přeji Vám všem krásný zbytek léta  a děkuji za hezké komentáře k minulému příspěvku!

6 komentářů:

  1. Určitě byla buchta dobrá - jak vidno, chutnala i Charliemu! Ale utíká to - už je to fakt velký pes - za chvilku mu bude rok a začne běhat za psíma slečnama.....
    Zdravím
    Jitka M

    OdpovědětVymazat
  2. Marci, zahrádku máš moc hezkou. Můj záhonek po letošním horkém létě bez deště vypadá bídně :-( Měj se krásně 😃

    OdpovědětVymazat
  3. I ten jeden pejsánek! Ale co, proč by neochutnal, když to tam k mání bylo :-).
    U nás se zahrádka potýká s velkým suchem. Kvítka dělají co umí, ale je to bída.
    Hezké dny!
    Hanka (bavi-mne-to.blog.cz)

    OdpovědětVymazat
  4. Marcelko, chválím zahrádku, ty bojuješ s vodou, my tady se suchem...
    Charlii je tedy koumák :o), nebo spíš rošťák :o) Snad ho nebolelo bříško...
    Posílám mu pohlazení a tebe moc zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
  5. Zahrádku máš krásnou, Marcelko! Dost jsi mě pobavila, že bojuješ s vodou. :-) My pořád zaléváme jako diví, nic jiného nezbývá. Pošli nám trochu toho deště sem, jo?
    Ten toho ale spořádal. Snad mu nebylo zle... Potvora jeden. :-)
    Měj se hezky, pa.

    OdpovědětVymazat
  6. Marcelko, zahrádka Ti určitě dělá radost. Jsem zvědavá na ibišky. M.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Váš čas věnovaný mému psaní a za milá slůvka, ale i ta kritická,protože mne posouvají dál!