čtvrtek 2. srpna 2018

Helenčina cuketová terina

Našla jsem na blogu Helči Davidové tento recept a hned jsem věděla, že vyzkouším. Cukety mi chutnají, ale neměla bych ji jíst ve velkém množství. Tak snad mé krvi moc neublíží.



Budete potřebovat:


  • 2 menší cukety, já měla tři
  • 2 větší rajčata
  • 1 cibuli
  • dva stroužky česneku
  • 5 vajec
  • 150 ml mléka
  • plechovku tunáka ve vlastní štávě
  • tuk na vymazání formy a strouhanku, nebo pečící papír 
  • terinu -forma na chléb, nebo pekáček, malý plech
  • sůl, pepř, tymián
Cibulku, cuketu a rajčata nakrájíme na kostičky a osmahneme společně na pánvi. Přidáme na plátky pokrájený česnek a snítky tymiánu.
V míse rozšleháme vejce s mlékem a přidáme třeba i starší pečivo.Může být i celozrnné. Potom vmícháme tunáka a prochladlou zeleninu. Ochutíme solí a pepřem podle své chuti. Vylijeme na plech, nebo do teriny a dáme zapéct. Podáváme třeba s rajčaty, nebo salátem. Nechtě si chutnat.

Helence děkuji za báječný recept, moc mi chutná a bude jistě i Vám, co máte zásoby cuket ze svých zahrad!








A určitě to bude dobré i studené ! 

Přeji Vám všem trochu ochlazení a déšt, kterého já si tu v šestnácti st. užívám každý den!

5 komentářů:

  1. Myslím, že Helčina terina bude hitem letošního léta. :-) Taky se na ni chystám.
    Tak dobrou chuť!

    OdpovědětVymazat
  2. Helenko, i já čekám, až mi dorostou další cukety, abych ji vyzkoušela. Vypadá na tvých fotkách báječně.
    Měj se moc hezky. Petra

    OdpovědětVymazat
  3. Marcelo, já peču něco podobného,ale přidat tuňáka mne nenapadlo. Bude to dobrá varianta - až se udělá menží teplo, teď péct omítám :-)
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
  4. Marcelko, máme velkou radost, že se povedla a chutnala, jen to autorství si nemohu nechat - taky jsem ten recept okoukala.
    Je pravda, že jsem ji pekla už několikrát a vždycky s úspěchem!
    Přeji hezkou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
  5. Marcelko, to vypadá tak dobře, že to musím v nejbližších dnech doma udělat. Zdraví Iwka

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Váš čas věnovaný mému psaní a za milá slůvka, ale i ta kritická,protože mne posouvají dál!