pondělí 28. září 2015

Kuchyně

A kam ? No přece do kuchyně. Prosím, přehlédněte drobnou chybu, která způsobila, že jsou kamna menší, než otvor pro ně vytvořený. Prostě mne nenapadlo, že by kamna mohla mít jiný rozměr. Když je dovezli, společně s lednicí a pračkou, málem mi to přivodilo  infarkt. Ale ,když nejde o život...nějak to vyřeším, později. Kuchyně není ještě dodělaná. Zatím nepůsobí moc útulně, budu za kamna pokládat dlaždice, stejné, jako jsou nad dřezem. Nefunguje odpařovač, opravář si ho vyfotil, poslali ho z radnice asi po mém desátém telefonátu. Stejně tak nefunguje topení, zatím opravil šikovný mladík pouze část , mohu topení zapnout na hodinu. Prý přijede další , asi chytřejší kolega. Dále nefunguje zvonek u dveří. Poklepal na něj a sdělil mi, že mám svým známým poradit, aby klepali na dveře. V kuchyni na stropě se mi ukázal v místě ,kde je nahoře v koupelně umyvadlo, malý flíček, asi jako euro velký. Tak se modlím, abych tam během měsíce neměla mapu třeba Irska. " Prý jak se umyvadlo nepoužívalo, trubky se zatáhnou používáním". Nevím, nerozumím, nejsem instalatér, ale budu doufat... V místě před topením si představuji denní postel, trubkový gauč a nebo něco takového. Zatím jsem po bazarech našla jen docela ošklivé futony na podivných konstrukcích. Myslím, že by z gauče měli největší radost hafánci, protože v mém jedna plus jedna měli v mé kuchyni válendu. A protože ji tady nemají, mám je věčně oba na klíně a mé nohy tím trpí. Srdce ne, ale nohy ano, a ty já už musím šetřit. Závěsy taky budou někdy snad jiné, řádně dlouhé, ale ty, co v potřebné délce mají tady, mají na sobě cedulky a na nich čísla jako 99 a nebo i 120 a to já teda nedám. Nemám. Takže zatím dělám, že nevidím, jak naproti koukají, co zrovna jím. Večer. No tak asi přestanu jíst, večer. 

Na lednici darovaný brambořík a hortenzie, kterou jsem stříhala po celé Virginii.

Vidíte tu mezeru u kamen? Já ano, pořád...

A bylo i sluníčko, v Irsku asi bude babí léto, když to normální nebylo

Potapetovaný noční stolek tu nebude. Dřevěné tyčky jsem řezala v kuchyni pilkou na železo, na projekt do ložnice. Tam Vás vezmu příště.

Do výklenku stejný regál, co mám v obýváku , jen v bílé barvě.

Je to šikovné, linka není moc hluboká a chyběl úložný prostor.

Srdce zvonek s andělem dostal také své místo a nesmí chybět hodiny.

Bedýnky taky zmizí, stejně do nich pejsky nezavírám, dostanou nějakou tu postel, či gauč.
Ještě předsín. Pod schody mám bedny se dřevem, pily, sekeru, papírové tašky , do kterých recykluji papír a plasty. Nad dveře vchodové jsem dala kozoli, na zimu je potřeba také závěsy, prý tu šíleně táhne... uprostřed dveří je otvor na dopisy. Věšák je Ikea. Okno nad schody před koupelnou.




Chvílema si připadám, jako někde na velikém hradě. Pořád slyším ozvěnu, když mluvím na Chlapečka a Kesynu. Při vzpomínce na můj předešlý mini byteček, od okna jednoho pokoje k druhému oknu v druhém pidi pokoji bylo 16 kroků, si tu připadám nepatřičně. A stále mám co dělat a spím tu jak zabitá. Už žádná nespavost a probdělé noci. A hafani už si taky zvykli, jen jsou mi pořád v patách...A že se tady naběháme, nahoru dolů, z pokoje do kuchyně, zahrádka. Moc se nám tu líbí. Díky moc za komentáře, mám z nich vždy radost!

5 komentářů:

  1. Ahoj, Marcelo, já jsem měla kdysi podobný problém se sporákem, vyřešila jsem to tak, že jsem na obou stranách nechala stejnou mezeru - cca 8-10 cm. Nakonec to bylo dobré v tom, že se tam dalo dobře vyluxovat a vypadalo to, jako že to tam je schválně. Super! Jsi moc šikovná!

    OdpovědětVymazat
  2. Skvělé!!! Taky ráda postupuju pomalu, ale rozvážně, s vkusem a citem. Zbytek taky mívám v krabicích a pytlích. Hodně těžko něco vyhodím.

    OdpovědětVymazat
  3. Marcelko, parádně se zabydluješ, jak čtu řemeslníci jsou všude stejní...
    Někdy toho je na jednu ženskou docela dost, tak opatrně...
    Moc tě zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj Marcelko, ty jsi pilná:-) - jen tak dál - budu držet palce, aby ti to šlo stále tak dobře:-) Mávám za vodu:-) ahoj Zuzana

    OdpovědětVymazat
  5. Kuchyňka je útulná, Marcelko:-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Váš čas věnovaný mému psaní a za milá slůvka, ale i ta kritická,protože mne posouvají dál!